tisdag 7 juli 2015

Princess Fiona

Min underbara Princess Fiona blev färdig för ganska längesedan, det tog en stund innan jag fick med mig min fotografsambo ut för att föreviga den på bild. Garnet köpte jag på Litet Nystan innan jul utan att jag egentligen hade tänkt ut ett projekt, men när jag hittade Fiona bland mina favoriter på Ravelry var det inget snack om vad det skulle bli.
Den här tröjan var så himla rolig och underbar att sticka! Det var kombinationen Madeline Tosh Pashmina i färgen Tern och faktumet att mönstret på kroppen bara blev större och större - därmed blev stickningen bara roligare och roligare!
Jag tycker att lövmönstret på sidan blev så himla fint, speciellt i det här garnet med lite silke och kashmir i.
Glad över den färdiga, silkeslena och underbara Princess Fiona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar