onsdag 8 juli 2015

Rosy Green Wool Cheeky Merino Joy

Efter att ha varit inne på Organic Knitters hemsida osunt antal gånger och kikat på de olika Rosy-garnerna blev det till slut dags att slå till. Det var när jag såg Emelies kofta på instagram där hon hade gjort en Siri fast i en tunnare version som jag kände att jag hade hittat rätt projekt. Jag har gjort en Siri förut, men då i fyndad 2-trådig ull från Klippans Yllefabrik som känns lite trist och sträv såhär i efterhand. Det var roligt att sticka min Siri, så jag har hela tiden att jag vill göra en till. Nu kommer det att bli en GOTS-certifierad en!

Det var däremot lite svårt att välja färg, då jag inte är överdrivet förtjust i de olika färgställningar som Rosy-garnerna kommer i. Färgerna är lite tråkiga och dessutom är de helt homogena, jag brukar gilla garn som är lite melerat och har ett eget liv. 
Valet föll till slut på Isar Pebble som är en ljus grå. På ett sätt känns det så himla tråkigt att sticka en tröja i grått, men Siri-mönstret är så klassiskt att jag tror att det passar att ha en lite mer naturaktig färg. Och även om färgen är homogen tror jag att det kommer att passa fint till mönstret på Siri!
Jag tänkte kanske lägga upp redan ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar