lördag 8 augusti 2015

Vitamin D färdig!

Min Vitamin D blev färdig för ett par veckor sedan och jag tog med den till Öland för att fixa fina foton att ha på Ravelry.
 Jag är både nöjd och mindre nöjd. Det är som alltid, en fröjd att sticka i Madelinetosh Pashmina men jag tror att fallet hade kunnat bli ännu lite bättre om jag hade stickat lite lösare eller gått upp en storlek på stickor.
Den är helt klart godkänd som sommarkofta, i merinoull värmde den alldeles precis lagom på kyliga sommareftermiddag och kvällar, både på Öland och i Skåne. Konstruktionen med de förkortade varven gjorde att kroppen var roligare än vanligt sticka, det flöt på i en himla fart. 
Mönstret var enkelt och lätt att följa, jag missade däremot ökningarna som skulle göras i sidan och fick göra om en ganska stor del, men sånt brukar ju inte spela så stor roll när den är färdig... Jag velade jättemycket när jag valde färgen och är slutändan hur nöjd som helst, speciellt när så många under tiden jag stickat den sagt "Åh, vilken fin färg!"

1 kommentar:

  1. Haha, ja, det var ett evigt velande om färg! Men jag håller med, slutresultatet blev superfint! Förkortade varv är ju fantastiska, en av anledningarna till att jag gillar color affection så mycket.

    SvaraRadera